Мастильні матеріали для механічної КПП
Трансмісійні оливи, аналогічно моторним, використовують власні рівні якості SAE та індекс в'язкості API. А також залежно від основи поділені на синтетичні, мінеральні та напівсинтетичні.
Особливим попитом користуються мастила з індексом SAE-75W, 80W, 90W і 110W. У цьому індексі цифра перед літерою W позначає граничну температуру, при якій починається процес кристалізації масла. Чим нижче цей показник тим краще покаже масло при мінусовій температурі. Тому найпопулярнішим маслом для МКПП, по праву вважається мастильний матеріал з індексом 75W-90, що використовується більшістю автовиробників.
Клас в'язкості API в цьому маслі позначають цифри, що стоять після маркування «GL». Вони визначають ступінь миючих, протиспівних та антизадирних властивостей. На даний момент діапазон класів становлять значення від 1 до 5. Де найсучаснішим є індекс GL4, GL5; який відповідає найжорсткішою вимогою виробника. Використовується така олія у всіх нових та сучасних авто із встановленою МКПП. У старіших застосовують олію класом нижче.
Мастильні матеріали для автоматичної трансмісії
У сучасних АКПП використовується особлива трансмісійна олива, що має знижену піноутворення. Зроблено це, щоб уникнути утворення повітряних пробок у клапанній системі управління. Адже у разі попадання повітря перемикання передач буде неможливим через неправильне перекриття одного з клапанів.
Називають таку олію абревіатурою ATF (Automatic Transmission Fluids), що в перекладі з англ., означає рідину для акпп. Головною відмінністю такої рідини від інших масел є її колір. Найчастіше це червоний, але бувають інші. Фарбують її спеціально для позначення приналежності до автоматичних трансмісій.
Класифікація даної рідини проводиться вже самими автовиробниками, так як міжнародних стандартів не існує.
У результаті вибір масла для такої трансмісії, слід робити орієнтуючись на вимоги вказівку в посібнику з експлуатації автомобіля, де також вказано період його заміни.