Дросельна заслінка, призначення та основні ознаки несправності

Дросельна заслінка є важливою складовою бензинового двигуна і значною мірою сприяє безпеці автомобіля. Вона розташована у впускному тракті, де регулює подачу повітря із впускної труби, щоб забезпечити точне дозування паливно-повітряної суміші для двигуна внутрішнього згоряння. Оскільки дросельна заслінка розрахована на весь термін служби транспортного засобу та в основному контактує з фільтрованим повітрям, механічні дефекти трапляються рідко, але їх не можна повністю виключити, оскільки вона може забруднитися та пошкодитися відкладеннями та частинками бруду. Забруднення або несправність можна розпізнати за різними симптомами, які більш детально описані в цій
статті. В цьому випадку необхідно почистити або відремонтувати або замінити дросельну заслінку.

Яку функцію виконує дросельна заслінка і де вона розташована?

Дросельна заслінка — це рухомий круглий диск із листового металу, який необхідний для регулювання подачі повітря до двигунів внутрішнього згоряння, що дозволяє двигуну працювати оптимально та зменшує кількість викидів
забруднюючих речовин. У нових автомобілях з інжекторним паливом корпус дросельної заслінки разом із усіма компонентами, необхідними для її безперебійної роботи, розташований у корпусі дросельної заслінки між повітряним
фільтром і впускним колектором. Однак у старих автомобілях з карбюраторним двигуном дросельна заслінка встановлюється безпосередньо в карбюраторі. Це необхідно, тому що бензино-повітряна суміш, необхідна для роботи двигуна внутрішнього згоряння, запалюється лише в певному співвідношенні. Повітря, необхідне для згоряння палива, всмоктується з навколишнього середовища через впускний колектор і подається в двигун через дросельну заслінку. Відкриття дросельної заслінки автомобіля контролюється педаллю газу. У старих автомобілях це робиться механічно за
допомогою тяги або тросу, а в сучасних автомобілях це робиться в електронному вигляді через блок керування двигуном, який розраховує оптимальне співвідношення між повітрям і паливом залежно від необхідної потужності. Чим
сильніше водій натискає на педаль акселератора, тим більше відкривається дросель і
тим більше повітря потрапляє в двигун. Наприклад, коли педаль натиснута до упору, дросельна заслінка відкривається повністю, відкриваючи весь отвір впускної труби. Однак впускна труба закрита, якщо педаль газу не натиснута.
Зазвичай кожен двигун має лише одну дросельну заслінку. З іншого боку, у спортивних автомобілях кожен циліндр часто має власну дросельну заслінку, яка розташована безпосередньо у впускному колекторі. Завдяки використанню кількох дросельних заслінок можна всмоктувати значно більшу кількість повітря, що забезпечує високу продуктивність двигунів спортивних автомобілів. З іншого боку, для дизельних двигунів дросельна заслінка взагалі не потрібна. Однак новіші моделі часто мають запірну заслінку або заслінку впускного колектора, яка регулює та дроселює кількість повітря, що всмоктується, щоб точно контролювати рециркуляцію вихлопних газів і запобігати ривкам двигуна під час вимкнення.

Причини забруднення або несправності дросельної заслінки

Оскільки дросельна заслінка встановлена ​​відносно захищено у впускному тракті двигуна і розрахована на термін служби двигуна, раптові пошкодження та дефекти, наприклад, через механічні навантаження, відбуваються вкрай рідко. Тому більшість дефектів, як правило, виникають протягом тривалого періоду часу через внутрішнє забруднення у впускній трубі, відкладення залишків згоряння та знос вала дросельної заслінки або підшипників вала. Через відкладення та бруд дросельна заслінка більше не може належним чином закривати впускну трубу, що в довгостроковій перспективі не тільки пошкоджує дросельну заслінку, але також може пошкодити двигун, зчеплення та трансмісію. Такий бруд і відкладення виникають переважно в автомобілях, які часто їздять лише на короткі відстані.

Симптоми брудного або несправного корпусу дросельної заслінки.

Як водій, ви часто помічаєте брудну або несправну дросельну заслінку, внаслідок того що двигун троїть і працює нерівномірно.
Інші симптоми включають

  • Перепади швидкості на холостому ходу
  • Несправність круїз-контролю
  • Зниження продуктивності двигуна при підвищеній витраті палива
  • Грубий стиль водіння
  • Поштовхи при прискоренні
  • Світловий індикатор «Check engine» (лампа несправності двигуна)
  • Очищення та ремонт забрудненої або несправної дросельної заслінки

    Для того, щоб визначити, чи потребує ремонту дросельна заслінка автомобіля або просто почистити, необхідно візуально оглянути її. Для цього спочатку потрібно зняти дросельну заслінку. Залежно від моделі для цього потрібно зняти кришку двигуна, корпус повітряного фільтра або впускний шланг. Крім того, з’єднувальний штекер потрібно вийняти. Тільки після
    цього можна зняти дросельну заслінку, яка в сучасних автомобілях зазвичай разом із корпусом дросельної заслінки та сервомотором. Візуальний оглядом перевіряємо, чи дросельна заслінка просто забруднена, або ж має дефект. Якщо клапан
    просто забруднений або видно відкладення, зазвичай достатньо очистити клапан спеціальною щіткою та спеціальним миючим засобом. Спеціальний миючий засіб можна придбати в автосалонах і супермаркетах. Важливо переконатися, що він не містить ацетону, оскільки ацетон видаляє жир з поверхонь і тим самим може пошкодити двигун.

    Чистячи дросельну заслінку, будьте дуже обережні, щоб не пошкодити її.

    1. Від'єднайте з'єднання з акумулятором, послабте мінусову клему.
    2. Відкрутіть кришку двигуна, якщо є, за допомогою плоскої викрутки, щоб відкрити пластину дросельної заслінки.
    3. Обережно від’єднайте трос дросельної заслінки та від’єднайте всі шлангові з’єднання до фільтра з активованим вугіллям і
      повітряного фільтра. Для цього притисніть шлангові хомути трубним ключем, для вентиляційного шланга двигуна знадобиться плоска викрутка.
    4. Зніміть вакуумний шланг, щоб потім можна було зняти дросельну заслінку.
    5. Відкрутіть пробку гвинтами з шестигранником і від’єднайте дросельну заслінку від всмоктувальної труби.
    6. Видаліть грубий бруд з корпусу.
    7. Збризніть дросельну заслінку очищувальним спреєм і дайте йому подіяти.
    8. Через кілька хвилин витріть насухо чистою тканиною

    Однак, якщо очищення недостатньо, оскільки дросельна заслінка несправна, її необхідно замінити, оскільки ремонт фінансово невигідний. В принципі, ви можете очистити та замінити брудні або несправні дросельні заслінки самостійно, але бажано звернутися до професійної майстерні, особливо для нових автомобілів і автомобілів з кількома дросельними заслінками, оскільки сучасні двигуни після очищення або заміни часто оснащені складною технологією , їх необхідно відрегулювати та навчити новий дросельний клапан. Після повного автоматичного навчання нової заслінки з увімкненим запалюванням необхідно проїхати кілька кілометрів, щоб остаточно завершити налаштування. Тому важливо мати відповідні спеціальні знання, якщо ви бажаєте самостійно виконати очищення або заміну, щоб двигун знову працював рівномірно, а всі дросельні заслінки відкривалися та закривалися синхронно.

    Висновок

    Двигун вашого автомобіля хрипить і прцює ривками? Зниження продуктивності двигуна може вказувати на те, що дросельна заслінка більше не працює належним чином через забруднення або дефект, що означає, що співвідношення повітря і палива в двигуні більше не є правильним. Якщо це так, дросельну заслінку необхідно очистити або замінити якомога швидше, щоб
    запобігти подальшому дорогому пошкодженню двигуна, зчеплення або трансмісії. Якщо у вас є необхідні спеціальні знання, ви можете виконати очищення або заміну самостійно, в іншому випадку рекомендуємо звернутися до професійної
    майстерні.