Паливна система є ключовим компонентом для належної роботи двигуна, і датчик абсолютного тиску у впускному колекторі (MAP) може повністю порушити його роботу. Датчик MAP відповідає за контроль тиску у впускному колекторі, і всі дані безпосередньо впливають на керування двигуном. Будь-які порушення в його роботі можуть проявлятися втратою потужності або іншими симптомами. Дізнайтеся, що саме являє собою датчик абсолютного тиску у впускному колекторі (MAP) і які симптоми може викликати несправний датчик MAP.

MAP-сенсор – що це таке?
Датчик абсолютного тиску (MAP) – це пристрій, встановлений у впускному колекторі. Його немає в старих автомобілях, оскільки він був представлений у першій половині цього століття. Він замінив раніше використовувані датчики вакууму та надлишкового тиску. Різниця в роботі між цими двома пристроями є суттєвою, оскільки MAP-датчик дозволяє бездоганно контролювати тиск і передавати його до головного блоку керування (ECU) незалежно від зовнішнього тиску. Окрім питання про те, що таке MAP-датчик, багато людей задаються питанням, чому його було запроваджено, враховуючи часті проблеми, які він викликає. Відповідь досить проста. Датчик абсолютного тиску здатний забезпечити точні вимірювання тиску, що разом із паливною системою та форсунками дозволяє ECU точно дозувати кількість палива, що подається в камери згоряння. Це, у свою чергу, дозволяє підтримувати правильні параметри потужності двигуна за будь-яких умов. Без нього, як і у випадку з несправністю датчика тиску наддуву автомобіля , належна робота двигуна практично неможлива.

Датчик абсолютного атмосферного тиску – які значення він повинен мати та як він працює?
Назва MAP-сенсор є абревіатурою від Manifold Absolute Pressure Sensor (датчик абсолютного тиску у впускному колекторі). Встановлений у впускному колекторі, він контролює тиск повітря всередині нього. Весь датчик є дуже складним механізмом, оскільки ніжна діафрагма оснащена кількома незалежними датчиками. З іншого боку діафрагми знаходиться камера з опорним тиском, який має бути близьким до нуля. Будь-яке порушення в роботі датчиків може призвести до несправності системи впорскування. Незалежно від того, чи це MAP-сенсор Peugeot 307 , чи датчик для інших моделей, відмови цього компонента є поширеними. Конструкція MAP-сенсора дозволяє йому виходити з ладу після певного пробігу, що призводить до серйозних проблем з роботою двигуна.
Симптоми несправності датчика абсолютного тиску (MAP)
Симптоми , які можуть виникнути внаслідок несправності датчика, дуже різноманітні. Пошкоджений датчик абсолютного тиску проявляє симптоми одразу ж, коли ви намагаєтеся завести автомобіль. Найбільш помітним симптомом є загоряння індикатора перевірки двигуна на приладовій панелі. Він може загорятися з багатьох інших причин, тому важливо перевірити симптоми більш детально. Після запуску автомобіля двигун може працювати на холостому ходу нерівномірно або навіть зупинитися. Він також може сильно смикатися під час розгону. Однак подібні симптоми можна спостерігати зі зношеними свічками запалювання , тому цього недостатньо для діагностики проблеми. Датчик MAP також може показувати ознаки пошкодження під час плавного руху, коли оберти двигуна починають коливатися. Зазвичай це дуже помітно, і
той, хто щодня керує автомобілем, повинен легко це помітити. Датчик MAP та його пошкодження часто призводять до збільшення витрати палива. Важко сказати, як перевірити датчик MAP, оскільки це вимагає розбирання та детального
аналізу. Зазвичай економічно вигідніше замінити датчик одразу після діагностики інших деталей, які можуть спричиняти подібні проблеми. Це в першу чергу стосується паливної системи, форсунок та впускного колектора автомобіля . Симптоми датчика MAP у дизельних автомобілях можуть погіршуватися з часом.

Як почистити датчик MAP?
Очищення датчика абсолютного тиску в атмосфері (MAP) дуже складне, але можливе. Мембрана та окремі компоненти механізму часто забруднюються. Після розбирання розберіть його та очистіть м’якими мийними засобами. Уникайте сильних хімічних речовин, оскільки вони пошкодять датчик. Спосіб очищення MAP-сенсора також залежить від ступеня забруднення. Варто проконсультуватися з досвідченим механіком, щоб визначити, чи краще замінити всю деталь.